Rentak Timur Vanilla

Wednesday, August 23, 2006

Welcome everyone to Rentak Timur Blog

Temui kami di Maha 2006 Booth G8-10, 21-26 November 2006.

93 Comments:

At 10:14 PM, Blogger Rentak Timur said...

Sila hubungi Pengurus Kanan kami, En Nurul Azhar di talian +6017-200 3121 atau +603-4252 6588 ext 111 atau temui kami di MAHA 2006 - Booth G8-10.

 
At 10:25 PM, Blogger hazrany enterprise said...

saya telah menanam 200 pokok vanila pada beberapa bulan yang lalu. alhamdulillah, tumbesarannya memberangsangkan. Terima kasih kepada pegawai yang dtg utk menunjuk ajar.

 
At 10:56 PM, Blogger vanilla man said...

Saya mengucapkan tahniah kepada pihak RTSB yang telah memenangi hadiah ketiga dalam kategori koporat dalam MAHA 2006 baru baru ini. Semuga dengan kemenangan ini akan membawa lebih semangat kepada semua penanam vanilla.

 
At 6:40 PM, Blogger Unknown said...

kepada toy de corleone

Terima kasih kerana berminat dengan Projek Pertanian Vanila Malaysia. Sila hubungi kami ditalian 0342526588 untuk dapatkan khidmat nasihat dan temujanji.

 
At 2:05 AM, Anonymous Anonymous said...

how to participate dlm projek yg dianjurkan

 
At 2:14 AM, Anonymous Anonymous said...

i dapat tau ada BORAK-BORAK VANILA di Alor Setar pada 26.04.2007 8.30 mlm drp www.bicarajutawan.com I confirm nak join.

 
At 2:15 AM, Anonymous Anonymous said...

sila temui kami utk taklimat penyertaan projek 03-42526588 dan join la kitorang di Alor Setar. BORAK-BORAK VANILA...

 
At 8:17 PM, Anonymous Anonymous said...

dengar macam best jee. i rasa nak join la BORAK BORAK VANILA tuu.. nanti i call to confirm yek..

 
At 8:07 PM, Anonymous Anonymous said...

saya rasa vanila ni bagus untuk petani moden sekarang ni.apa yang saya tau vanila ni x susah untuk ditanam dan dijaga. so saya nak ajak kawan2 yang beminat, mai la tanam sekali.pendapatan pun lumayan. TAHNIAH RENTAK TIMUR SDN BHD.

 
At 3:38 AM, Anonymous Anonymous said...

Kepada semua anak-anak muda di luar sana. daripada kita duduk tak buat apa, baik kita mencari satu kerja yang berfaedah. apa kata kita cuba sesuatu yang baru, kita Tanam Vanila ini...coz tanaman vanila ini sesuai untuk petani moden macam kita ini....

 
At 11:45 PM, Anonymous Anonymous said...

Salam semua...

 
At 12:28 AM, Anonymous Anonymous said...

hallu.. intrested juga dgr pasal vanila..hopefully u guys kat lua sana pun interested juga.k

 
At 2:32 AM, Anonymous Anonymous said...

Cuba lihat aktiviti yang baru berlangsung di SIAL CHINA exhibition..Rentak Timur kini melangkah ke Pasaran Dunia....tahniah Rentak Timur Sdn. Bhd

 
At 11:00 PM, Blogger Sharifah Syazreen Al-Idrus said...

Bagi pihak Rentak Timur S/B.saya ingin mengalualukan penyertaan anak muda dadalam bidang pertanian.
Berbudi pada tanah tiada ruginya.

 
At 12:14 AM, Blogger Unknown said...

Wow... Vanilla..? it is a green gold... sape nak cepat kaya dalam bidang pertanian ? Tanam la vanilla ... US$ 50.00 per kilo. please come and visit our office to get more info +603-4252 6588. U will never regret... Vanilla is a green gold.

 
At 12:20 AM, Anonymous Anonymous said...

wah.... saya tidak menyangka kalau vanilla yang ditanam di Malaysia sama bagusnya dari vanilla Indonesia. Dan Rentak Timur Sdn Bhd satu2nya perusahaan pertanian dengan mutu dan hasil yang baik... sukse selalu. Dari Pak Taryanto (Jakarta)

 
At 10:52 PM, Anonymous Anonymous said...

visit us at PWTC Hall 3 - Vanila Malaysia Pasaran Dunia - dari 1 hingga 3 Jun 2007. Ada tawaran menarik harga anak benih dan memberships. Datang Jangan Tak Datang!!!

 
At 2:29 AM, Anonymous Anonymous said...

After watching 'Seeds' I was excited to hear that vanilla can grow and is being grown in Malaysia. Being that I am keen in orchids (a total novice), I went along to the recent exhibition at PWTC and purchased a single plant to add to my collection...wish me luck!
Just want to say to you guys....keep up the good work....I was very impressed with your presentation!

 
At 6:35 PM, Blogger Unknown said...

Salam semua...Tahniah kepada team RTSB yang telah menjayakan pameran Enterprise Asia 2007 yang berlangsung di pwtc baru-baru ini.Syabas diucapkan!Semoga bertemu di pameran yang akan datang.

 
At 6:15 PM, Blogger Unknown said...

y.b dr yassir melawat kebun vanila di sg air tawar. vanilla sesuai utk pertingkatkan pendapatan pekebun pekebun kelapa.

 
At 8:27 PM, Blogger Unknown said...

Salam semua rakyat malaysia...Anda apa khabar?Mudah-mudahan semua sihat hendaknya..Sesetengah daripada rakyat kita mungkin tidak mengetahui apa itu vanilla??Jd untuk mengetahuinya ringan-ringankanlah tangan anda untuk mendail ke no tel rentak timur sdn bhd 03-42526588.

 
At 1:16 AM, Anonymous Anonymous said...

Assalamualaikum & salam sejahtera kepada semua rakyat malaysia. Dapatkan berita terkini mengenai RTSB. pada sesiapa yang berminat untuk menyertai projek ini sila hubungi kami di talian 03-42526588

 
At 2:26 AM, Anonymous Anonymous said...

Just thought I'd share with you that my vanilla plant is doing well by my kitchen window. I should think about planting it to a host plant or to a trellis but I wait a little longer.

Can anyone tell me if they've used Malaysian vanilla as part of an ingredient to a recipe? Just wondering if like wine, there is a difference in flavouring with vanillas from different regions?

 
At 4:48 AM, Anonymous Anonymous said...

I never know that Malaysia have Vanilla plantation until Rentak Timur Sdn Bhd introduce it to me. I really surprise when i see the products (Malaya Spice) are have a very good quality and non artificial added. It's amazing..... "Ciripanon - Thailand"

 
At 7:15 PM, Anonymous Anonymous said...

Morning...
Semakin hari semakin menarik blogspot RTSB ni. banyak gambar-gambar terbaru dan juga berita-berita terkini mengenai vanila di malaysia ini. tahniah RTSB

 
At 7:25 PM, Anonymous Anonymous said...

ngantok? bosan? layarila laman web kami untuk mendapat info-info yang terbaru dan terkini.

 
At 7:35 PM, Anonymous Anonymous said...

Kepada semua peminat orkid@vanila, jadilah ahli RTSB. Jadi ahli RTSB ni banyak benefit nya. Tak rugi. Nak tau lebih lanjut, hubungi kami di talian 03 - 4252 6588. Macam-macam ada!!

 
At 7:41 PM, Anonymous Anonymous said...

Minat menanam? apa lagi, tanam lah pokok vanila dengan rtsb. Kami di sini menawarkan pakej yang terbaik untuk anda. Hubungi kami segera!!

 
At 6:10 PM, Anonymous Anonymous said...

Tahniah..RTSB telah menandatangani MoU dengan KPD Sabah. Penanaman vanila komersil akan bermula di Sabah dengan bantuan kepakaran RTSB.

 
At 6:35 PM, Anonymous Anonymous said...

Salam sejahtera semua.....
Mulakan hari-hari anda dengan melawat blogspot RTSB untuk mendapatkan info-info terkini mengenai Projek Penanaman Vanila di Malaysia.
ingat "PERTANIAN ADALAH SATU PERNIAGAAN"

 
At 12:58 AM, Blogger Unknown said...

Salam semua. Anda sudah tanam vanila?? Kalau belum, jgn malu jgn segan untuk menghubungi kami untuk mengetahui vanila dengan lebih lanjut lagi.."Vanila Malaysia Pasaran Dunia"

 
At 12:25 AM, Anonymous Anonymous said...

Bagi petani-petani yang berminat untuk menyertai projek penanaman vanila ini sila hubungi pihak RTSB atau layari laman web kami iaitu www.rentaktimur.com.my. Jadilah petani yang berjaya bagi menjamin masa depan anda.

 
At 7:58 PM, Anonymous Anonymous said...

Lawatan ke Sepang baru-baru ini amat menggalakkan di mana kira-kira 15 orang customer berpotensi yang mempunyai modal dan tanah berminat untuk menjalankan projek ini. so, kepada sesiapa yang berminat untuk mulakan projek ini,RTSB akan membuat trip yang seterusnya untuk lawatan ke Sepang. sila hubungi kami di talian 603-42526588

 
At 3:27 AM, Anonymous Anonymous said...

Anak muda sekarang yang takde benda nak buat tu, dari biar tanah ibu bapa yang tak terjaga tu, y not u guyz tanam pokok vanila..byk faedahnya

 
At 3:33 AM, Anonymous Anonymous said...

Ingin mencuba sesuatu yang baru....Cubalah pertanian jenis ni....Vanilla...Orang kata kalau kita berbakti dengan tanah banyak faedahnya....banyak juga keuntungannya....Cuba2 & biasa2kan lah diri anda dengan Vanilla....Nak tau secara lanjut hubungilah kami di talian 03 - 4252 6588.Tq...Bye...

 
At 1:20 AM, Anonymous Anonymous said...

Salam sejahtera.....
untuk pengetahuan semua, pada 26-06-2007 RTSB akan ke Hong Kong untuk mempromosikan produk-produk vanila dan juga Malaya Spice di sana. Kita warganegara malaysia ingin buktikan kepada dunia yang Malaysia boleh setaraf dengan negara-negara maju yang lain.
Tahniah dah syabas RTSB......

 
At 6:38 PM, Blogger Unknown said...

Salam semua rakyat malaysia!!! Apa yang anda fikirkan apabila anda mendengar tentang vanila?? Di mana boleh dapatkannya,dari mana asal-usulnya dan bolehkah ianya ditanam di negara kita malaysia??! Jawapannya ada pada kami. Di Rentak Timur Sdn Bhd kami akan menyelesaikan kekusutan yang anda alami. Ringan-ringankan jari anda mendail no tel kami di 03-42526588.

 
At 6:10 PM, Anonymous Anonymous said...

Salam sejahtera......
sehingga 26-06-2007, peserta bagi projek penanaman vanila ini telah meningkat. penyertaannya amat menggalakan. bagi yang baru berminat dan juga untuk menjalankan projek ini, sekiranya anda ingin melawat ladang tanaman vanila ini, sila hubungi pihak RTSB untuk maklumat lanjut.

"VANILA MALAYSIA PASARAN DUNIA"

 
At 2:09 AM, Anonymous Anonymous said...

Salam sejahtera semua....

untuk makluman semua pihak RTSB telah berjaya menjual 35000 pokok anak benih bagi bulan JUN ini.ianya tidak termasuk yang masih dalam tempahan. harap-harap pada bulan Julai ini penjualan pokok vanila in akan bertambah hasil dari anda semua.

Majulah Petani Untuk Negara

 
At 10:10 PM, Anonymous Anonymous said...

tanaman vanila guna kaedah polibag telah berjaya dgn pertumbuhan menggalakkan iaitu 12 inci sebulan.lokasi : semenyih

 
At 2:32 AM, Blogger Unknown said...

This comment has been removed by the author.

 
At 1:15 AM, Anonymous Anonymous said...

salam sejahtera semua....

kepada semua rakyat malaysia, RTSB menggalakkan anda semua untuk menceburi bidang Pertanian Vanila ini kerana ianya sesuatu yang baru dan hasilnya agak menguntungkan. Terutamanya kepada siswa & siwazah yang mengganggur, sahutlah seruan kerajaan kita yang mana jadikanlah pertanian satu kerjaya anda...

 
At 1:42 AM, Anonymous Anonymous said...

hi semua,

marilah ramai-ramai tanam vanila....

banyak tanam, banyak hasil, banyak dapat wang.........

jadikanlah pokok vanila sebagai pengganti pokok duit-duit anda!

 
At 2:21 AM, Anonymous Anonymous said...

RTSB di Sabah bersama KPD untuk memperkenal serta mempromosi tanaman VANILA dari 26-29 Julai 2007.

 
At 12:18 AM, Anonymous Anonymous said...

Hi semua...
untuk makluman semua, pihak Rentak Timur akan mengadakan pameran

- BIO JOHOR 2007
- (International Biotechnology Conference & Showcase)
- 17 - 20 August 2007
- di Persada International Convention Centre, Johor, Malaysia.

Harap semua dapat datang beramai-ramai ke PICC, Johor.

 
At 2:45 AM, Anonymous Anonymous said...

Woow... i cant believe that Malaya Spice has an extraction with Super Critical Fluid Extract technology. Its the best technology for extraction, and its very good for food and beverage flavoring (natural base products). Try your products with our extraction, and see the unbelieveable respond from your customer. Get more info from our team.... Go natural go malaya spice.

 
At 1:43 AM, Blogger othman said...

baru masuk blog tuan
jenis tanah yang boleh ditanam?

 
At 3:15 AM, Anonymous Anonymous said...

Selamat petang...
En. Othman, bagi kesesuaian tanah, di mana-mana sahaja sesuai atau pun boleh untuk encik tanam vanila, kecuali tanah yang mempunyai takungan air.di kawasan mana tanah itu, tiada masalah.

 
At 1:11 AM, Anonymous Anonymous said...

Saya Saadah, dr Kedah yang selalu call En Rashid tu..Ramai juga yang berminat bila saya tunjukkan pamplet RTSB.Masalahnya diorang nak tau detail. Boleh tak kalau kami anjurkan seminar sehari kat sini dan panggil orang RTSB bagi penerangan?

 
At 7:21 AM, Anonymous Anonymous said...

mintak pendapat tentang penanaman vanilla..

 
At 5:40 PM, Blogger zingy_oportunis said...

hai..im en.ahmad from trg i want joint your projek how i can do it?

my contac us 013-9574410

thank you

 
At 3:00 AM, Anonymous Anonymous said...

salam Sejahtera Cik Saadah,

Saya Rashid RTSB, sekiranya cik saadah ingin membuat seminar dan menjemput pihak syarikat kami untuk memeberi penerangan boleh, hanya sediakan surat jemputan.

 
At 3:04 AM, Anonymous Anonymous said...

Salam sejahtera Valeire Edwards,

Thanks for your supports. hope u can plant more then 1000 plant. Have a great day.

 
At 3:11 AM, Anonymous Anonymous said...

Assalamualaikum En Othman,

Untuk pengetahuan encik tanah yang paling sesuai adalah tanah lempong berpasir, tetapi sebenarnya tanah di Malaysia ini semua sesuai untuk tanaman vanila kecuali tanah yang mempunyai takungan air. sekiranya encik othman inginkan maklumat lanjut, sila hubungi saya Rashid RTSB di talian 03-42526588 atau 017-2158044

 
At 5:44 AM, Anonymous Anonymous said...

After i tried on my production now i believe that the quality of Vanilla from Malaysia is as good as Vanilla from other countries. And it is pure natural especially the SFE Vanilla..... Unbelieveable... I'm proud of using products from Malaya Spice..

Justin Lee, Taiwan

 
At 5:24 AM, Blogger intervanila said...

saya berminat untuk menceburi bidang penanaman pokok vanila. di mana boleh saya dapatkan info? saya berada di seberan perai, pulau pinang.

 
At 5:28 AM, Blogger intervanila said...

saya berminat untuk terlibat dalam penananam pokok vanila ni. sesiapa boleh tak bagi info kat saya. ni nombor saya: 0133063003
email: arafi_ab@yahoo.com

terima kasih yea

 
At 11:45 PM, Anonymous Anonymous said...

Assalammualaikum...
Syabas & tahniah kepada tuan2 & puan2 atas usaha menceburkan diri dlm pertanian berasaskan vanilla ini.Saya merupakan seorg fresh graduate dan sangat berminat unt menceburkan diri dlm penanaman vanilla unt tujuan komersil.Sekiranya tidak keberatan, saya meminta jasa baik pihak tuan unt membantu saya mendapatkan informasi mengenai tanaman ini dari segi kos & modal,cara penanaman & penjagaan,prospek & sebagainya.
E-mail: uchiba_daniel@yahoo.com

Terima kasih....
-daniel-

 
At 10:34 AM, Blogger manz said...

to rtsb,
Saya sgt berminat dgn penanaman vanilla.boleh saya dapatkn maklumat lanjut mengenai teknik penanaman, kos permulaan, sumber2 bantuan, pemasaran dan keuntungan.

manz,kempas JB
012-6942503/019-7366125/019-7355931

 
At 10:36 AM, Blogger manz said...

manz email:

manz_21bp@yahoo.com

 
At 5:49 AM, Anonymous Anonymous said...

sesuaikah vanilla ditanam di tanah yang berhampiran dgn pantai dan berapakah anggaran modal permulaan bagi satu ekar tanah dan anggran pokok /ekar?
tempoh 3 tahun untuk keluarkan hasil adakah termasuk tempoh tanam pokok tumpang

 
At 5:53 AM, Anonymous Anonymous said...

email kakpah

hjhsaripah@yahoo.com.my

muar, johor

 
At 10:10 PM, Anonymous Anonymous said...

Saya berminat untuk menanam Vanilla juga...siapa boleh tolong? email saya ialah Hiram_Yip@yahoo.com

please help...

 
At 8:12 PM, Anonymous Anonymous said...

Saya amat berminat dengan produk ni,cuma untuk mulakan langkah saya,nak tanya ada tak jalankan kursus2 untuk ini,macamana pula kalau tiada modal,apa ada skim bantuan ke untuk petani macam saya ni.tanah ada tp modal tak ada.

 
At 9:38 PM, Anonymous Anonymous said...

pihak RTSB ada menyediakan taklimat khas kpd peserta yg berminat utk jalankan projek tanaman vanila. sila hubungi 03-42526588 utk temu janji. Pasal masalah teknikal tanaman dan modal juga ada solusinya.

 
At 6:49 PM, Anonymous Anonymous said...

i was suprised that malaysia have a nursery for vanilla and gaining popularity as i' ve read the comments. i'm a malaysian, very keen on planting and harvesting, if i want to plant vanilla how do i go about getting the seedlings and attending courses. Any programme schedule for next year 2008. Would really appreciate more information. very best to our malaysian rentak timur, you boleh, malaysia boleh!!!!

 
At 7:37 AM, Anonymous Anonymous said...

Dear all reader... whomever interested into Vanilla plantation please feel free to contact our office at 03-4252 6588 or you can contact me at 017 200 3122 (Bobby Ronald)

 
At 8:53 PM, Anonymous Anonymous said...

Vanilla is a very fascinating plant...

all i knew, vanilla is white... however its not so white...

well...go green!!! go vanilla!

 
At 8:55 PM, Anonymous Anonymous said...

assalamualaikum... RTSB,
Saya ada sebidang tanah terbiar. betul2 tepi jalan antara Bidor dan Tapah. Ntah camana terlintas nak usahakan...dan vanilla rasanya yang paling praktikal - dari segi kos dan masa. Boleh beri tunjukajar kepada saya mengenai perusahaan ini? Dari segi benih, penjagaan, dan pasaran....

 
At 4:40 AM, Blogger Noraziah said...

Saya mempunyai sebidang tanah kira-kira 1.5 ekar di Mantin. Saya berminat dengan projek penanaman pokok vanila tetapi saya ingin tahu bagaimanakah pemasaran tanaman ini kelak. Terima kasih.

 
At 1:02 AM, Anonymous Anonymous said...

dapatkan maklumat terkini tentang pertanian vanilla dari laman web kami. Infomasi terkini... PERTANIAN ADALAH PERNIAGAAN

 
At 11:01 PM, Blogger foo said...

saya pernah jumpa Orkid Vanilla liar di dalam hutan pada tahun 2006di bahagian Sri Aman, Sarawak. Ketika itu, ia ada berbunga, tapi tak nampak buahnya. Ia sejenis Orkid jalar, kalau bukan ternampak bunganya, kita tidak tahu ia adalah Orkid.

 
At 10:18 AM, Anonymous Anonymous said...

Hi Bobby Ronald,

My name is Vora from Cambodia. I did pioneer bring Vanilla plant to Cambodia. The temperature is very well fit. I am now looking for an investment partner to grow the vanilla together in Cambodia. Please contact me at my skype ID, vora_ouk

Thanks and Regards
Vora

 
At 10:09 PM, Blogger Unknown said...

Adakah terdapat cawangan Rentak Timur di Sarawak, untuk memudahkah saya mendapatkan lebih banyak info mengenai tanaman ini?

 
At 4:29 PM, Anonymous Anonymous said...

Hi rentak timur,
Saya amat minat membuat kek dan secara tak langsung telah membaca tentang penanaman vanila. I want to kno about the costing, how big land i need? i have a spacious land behind my house. Tolong saya....Thx

 
At 2:38 AM, Blogger subki said...

saya pelajar institut petanian semenanjung Malaysia. saya berminat dengan projek tanaman vanilla.sudah banyak saya manemui usahawan vanilla untuk mencari pengalaman... saya tahu syarikat rentak timur mengeluarkan anak benih.kerana sy ingin mengusahakan nya dgn modal sebanyak 1 juta. boleh kah sy berbincang dengan anda... jika ada maklumat hubungi sy, no 019-4798386 / 013-3446384.

 
At 6:34 PM, Anonymous Anonymous said...

Hi Rentak Timur,

My name is Vora from Cambodia. I did pioneer bring Vanilla plant to Cambodia. The temperature is very well fit. I am now looking for an investment partner to grow the vanilla together in Cambodia. Please contact me at my skype ID, vora_ouk

Thanks and Regards
Vora

 
At 6:34 PM, Anonymous Anonymous said...

Hi Rentak Timur,

My name is Vora from Cambodia. I did pioneer bring Vanilla plant to Cambodia. The temperature is very well fit. I am now looking for an investment partner to grow the vanilla together in Cambodia. Please contact me at my skype ID, vora_ouk

Thanks and Regards
Vora

 
At 5:56 PM, Blogger khan said...

tolong ada sesiapa yg bermurah hati,utk menyertakan modal awal,cara penjagaan,kesesuaian suhu n jenis2 tanah utk penanaman vanilla. www.color_man79@yahoo.com

 
At 5:58 PM, Blogger khan said...

sorry,bukan menyertakan modal awal,tapi modal awal yg diperlukan .www.color_man79@yahoo.com

 
At 1:25 AM, Anonymous Anonymous said...

Vanilla Cambodia,
Cambodia Vanilla
Vanilla Plantation
www.vogroupcambodia.com

 
At 8:18 PM, Anonymous Anonymous said...

Kenapa blog ni dah tak aktif, tel pun dah tak diangkat?

 
At 9:58 PM, Anonymous Anonymous said...

I am now looking for an investment partner to grow the vanilla together in Cambodia. Please contact me at my skype ID, vora_ouk
.
Vanilla plantation in Cambodia
www.vogroupcambodia.com

 
At 2:19 AM, Anonymous Anonymous said...

Kepada Semua,

Untuk keterangan lanjut mengenai Projek Vanilla ini, sila hubungi:-

Vanilla Biomatrix Sdn Bhd
(Rentak Timur Sdn Bhd)
241-A Jalan Ampang,
50450 KL
Tel: 03-21440140/0370
Fax: 03-21440190

 
At 7:30 PM, Anonymous Anonymous said...

Hi !.
might , probably very interested to know how one can collect a huge starting capital .
There is no need to invest much at first. You may begin to receive yields with as small sum of money as 20-100 dollars.

AimTrust is what you need
The firm incorporates an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

Its head office is in Panama with affiliates everywhere: In USA, Canada, Cyprus.
Do you want to become an affluent person?
That`s your chance That`s what you really need!

I`m happy and lucky, I started to take up real money with the help of this company,
and I invite you to do the same. If it gets down to select a correct companion who uses your savings in a right way - that`s it!.
I take now up to 2G every day, and my first deposit was 1 grand only!
It`s easy to start , just click this link http://yculaxac.ibnsites.com/uwisot.html
and lucky you`re! Let`s take this option together to get rid of nastiness of the life

 
At 11:44 AM, Anonymous Anonymous said...

Good day !.
might , probably very interested to know how one can manage to receive high yields .
There is no initial capital needed You may begin earning with as small sum of money as 20-100 dollars.

AimTrust is what you haven`t ever dreamt of such a chance to become rich
The firm incorporates an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

It is based in Panama with affiliates around the world.
Do you want to become an affluent person?
That`s your choice That`s what you really need!

I feel good, I began to take up real money with the help of this company,
and I invite you to do the same. If it gets down to select a proper companion utilizes your savings in a right way - that`s it!.
I make 2G daily, and my first investment was 500 dollars only!
It`s easy to join , just click this link http://ejucehiqo.freewebsitehosting.com/ipequdeq.html
and go! Let`s take this option together to become rich

 
At 2:47 AM, Anonymous Anonymous said...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!

 
At 5:24 PM, Anonymous Anonymous said...

Hi!
You may probably be very curious to know how one can make real money on investments.
There is no need to invest much at first.
You may commense earning with a money that usually is spent
for daily food, that's 20-100 dollars.
I have been participating in one project for several years,
and I'm ready to let you know my secrets at my blog.

Please visit my pages and send me private message to get the info.

P.S. I make 1000-2000 per daily now.

http://theblogmoney.com

 
At 9:53 PM, Anonymous Anonymous said...

Hello!
You may probably be very curious to know how one can manage to receive high yields on investments.
There is no need to invest much at first.
You may begin to get income with a money that usually goes
on daily food, that's 20-100 dollars.
I have been participating in one project for several years,
and I'm ready to share my secrets at my blog.

Please visit my pages and send me private message to get the info.

P.S. I make 1000-2000 per daily now.

[url=http://theinvestblog.com] Online investment blog[/url]

 
At 9:40 AM, Blogger khairulnaim said...

sy amat berminat tok mendalami bisnes ini...mintak maklumat lanjut dan bantuan..harap maklum...

 
At 9:46 AM, Blogger khairulnaim said...

sy berminat dlm bisnes ini. harap pertolongan dr pihak tuan.bagaimana harus sy mulakan.

 
At 5:31 AM, Anonymous Anonymous said...

Hey there, do you sell your vanilla products online?? if you do where can I get them.

thank you, Rozana

 
At 7:51 PM, Anonymous Anonymous said...

Dimana saya boleh dapatkan benih vanilla?

 

Post a Comment

<< Home